Titulní obrázek


Sedm kvalitních a poctivých off-roadů

Prostřednictvím tohoto článku vám představíme poctivé a kvalitní off-roady. Pokud nyní přemýšlíte o koupi kvalitního vozu do terénu, čtěte dále. Své nezastupitelné místo tu má hlavně Jeep Wrangler.

Dovoz a přihlášení vozidla: Aby bylo možné jezdit s dovezeným vozem, je nutné nové či ojeté vozidlo přihlásit do evidence. Musíte mít mimo jiné sjednané povinné ručení a na dopravním inspektorátu doložit originál zelenou kartu.

Začněme u vozu Land Rover Defender. Na věc jde jednoduše, ale účelně. V terénu ho provází ideální koncepce tuhých náprav, redukční převodovka a stačí mu jeden naftový čtyřválec 2,2 litru o výkonu 122 koní a točivém momentu 360 Nm. Model si můžete koupit již za 658 880 korun, na výběr je ze dvou rozvorů (90 a 110 palců) a mnoho variant nástaveb.

Mercedes-Benz třídy G Geländewagen je tak trochu podobný Defenderu. Původně vznikl jako vojenské vozidlo. Je tedy jasné, že v terénu toho zvládne hodně. Na lepší úrovni je tu komfort vozu. Dnes si jej můžete objednat ve více variantách včetně hot-rodů G63 AMG a G65 AMG. Pokud nechcete přijít o skvělé terénní schopnosti, můžete „géčko“ spřáhnout s třílitrovými naftovými šestiválci 300 CDI (184 koní a 400 Nm) a 350 BlueTec (206 koní a 540 Nm). K dispozici je také benzínový motor V8 o objemu 5,4 litrů, jehož 388 koní a 530 Nm by se nemělo zastavit před ničím. Ceny začínají na 1 544 000 korunách.

Třetím poctivým off-roadem je Lada Niva. O jejich schopnostech pochybovat nemusíte. Od roku 1976 se designově i technicky změnila jen málo. Původní karburátorovou šestnáctistovku dnes nahradil benzínový čtyřválec 1,7 litru se vstřikováním. Pokud žádáte schopný a jednoduchý off-road, můžete si jej dopřát už od 235 900 korun.

Své nezastupitelné místo tu má bezesporu Jeep Wrangler. Je to nástupce Jeepu CJ7, civilní verze válečného Jeepu Willys, snad nejznámějšího off-roadu světa. Wrangler svou příslušnost k hrdinovi druhé světové války nezapře jak vzhledově, tak schopnostmi v terénu, přestože se z něj postupem času stala trochu lifestylová záležitost. Americká přímořská letoviska 90. let byla doslova plná kabrioletů Jeepu Wrangler. Současná čtvrtá generace se nabízí v obou karosářských variantách, jako třídveřový kabriolet/hatchback, nebo pětidvéřová verze Unlimited s dlouhým rozvorem. Automatické a manuální převodovky lze zkombinovat se základním turbodieslovým čtyřválcem 2,8 litru o výkonech 200 koní a 460 Nm, nebo povedeným benzínovým motorem Pentastar V6 o objemu 3,6 litru a výkonech 284 koní a 353 Nm. Nový Wrangler se prodává od 728 900 korun.

Toyota Hilux dnes žije již svou sedmou generací. V nabídce jsou tři karosářské varianty a dva naftové čtyřválce. Motor 2.5 D-4D nabízí 144 koní a 343 Nm, třílitr pak 171 koní a stejných 343 Nm, ve spojení s 5stupňovým automatem pak 360 Nm. Na výběr jsou zadokolky nebo čtyřkolky s přiřaditelnou přední nápravou. Ceny jsou příznivé, začínají na 594 000 korunách.

Konkuret vozu Toyota Hilux je jistě Ford Ranger. Ačkoliv nemá tak bohatou historii jako japonský pick-up, svými kvalitami si vydobyl stejné postavení. K dispozici jsou tři pohonné jednotky – 2.2 TDCi o výkonech 125 koní a 330 Nm a silnější varianta o výkonu 150 koní a 375 Nm, nebo 3.2 TDCi produkující rovných 200 koní a 470 Nm. Šestistupňové automatické nebo manuální převodovky jsou spojené standardně s pohonem 4x4. Vybrat si můžete ze tří karosářských variant, vrcholem nabídky je model Wildtrack s luxusními prvky výbavy. Základní model začíná cenově na 582 600 korunách.

A jako poslední představíme užitkový off-road Nissan Navara. Proti svým konkurentům nastoupil roku 1997. Podobně jako konkurenti od Toyoty a Fordu nabízí především trochu civilizovanější prostředí při zachování užitných vlastností a terénních schopností. Dnešní druhá generace nabízí dva motory – naftový čtyřválec o objemu 2,5 litru s výkony 171 koní a 403 Nm společně s manuální převodovkou, nebo naftový třílitr o výkonech 231 koní a 550 Nm s automatem. Navara může být vaše již za 769 900 korun.