Titulní obrázek


Fiat nabízí svou platformu Small i pro MPV a crossovery

Italská automobilka Fiat v současné době upravila svoji platformu, která je určená pro malá vozidla. Využívají ji modely Fiat Punto a Alfa Romeo MiTo. Platforma by měla být nyní základem pro MPV, kompaktní SUV a crossovery.

Upravenou platformu mohou použít vozy dlouhé až 4,39 metru. Navržená je pro vozy s předním pohonem i pohonem 4x4. Tvrdí to Mauro Pierallini, šéf vývoje výrobků Fiatu pro Evropu, Střední východ a Afriku. Jako první tuto přepracovanou architekturu použil Fiat 500L, který debutoval na jaře v Ženevě. Nyní se toto MPV začíná prodávat na domácím, italském trhu. V následujících týdnech a měsících bude jeho prodej zahájen také v dalších zemích. Platformu by v budoucnu mohlo použít i kompaktní SUV značky Jeep.

Povinné ručení 2012: V letošním roce se ceny povinného ručení dostaly vlivem konkurence na historická minima. Máte-li starší smlouvu, porovnejte si vaši platbu s některou online kalkulaček povinného ručení.

Chystaný kompaktní Jeep má být menší než dnešní modely Patriot a Compass, oba má však nahradit. V prodeji se má toto SUV objevit v roce 2014. Architektura je navržena v souladu s americkými normami. Když chtěl Fiat začít prodávat model 500 na americkém trhu, musel do úprav jeho platformy (nazývané Mini) investovat na 150 milionů eur, aby splňoval předpisy v USA. Také platformu Compact musel Fiat přepracovat, aby jí vybavené vozy mohl prodávat na americkém trhu.

Původní architektura je základem Alfy Romeo Giulietta, tu upravenou, pojmenovanou CUSW, jako první použil Dodge Dart. CUSW je o 40 milimetrů širší než původní řešení, navíc je možné zde použít pohon všech kol a delší rozvor. Tuto platformu by v blízké době měl použít nový Chrysler 200 a Jeep Cherokee.